Platforma PlatMat to:
- portal, który teraz odwiedzasz z bazą zadań matematycznych do pobrania
- programy narzędziowe dla nauczycieli i uczniów, które potrafią ze sobą się komunikować, jak również z portalem
Zachęcamy do zapoznania się i skorzystania z informatycznych narzędzi PlatMat ułatwiających nauczanie matematyki i uczenie się matematyki na lekcjach matematyki, w domu i przez Internet.
Możesz
zamówić narzędzia, na które otrzymasz licencje, by móc korzystać z nich na swoim sprzęcie.
Zobacz, jaki
sprzęt jest potrzebny dla nauczyciela i ucznia, by korzystać z PlatMat.
Platforma PlatMat oferuje
narzędzia dla
- Nauczycieli – aplikację NAUCZYCIEL (Windows 8.x);
- Uczniów słabowidzących - aplikację UCZEŃ Słabowidzący (Windows 8.x);
- Uczniów niewidomych – aplikację UCZEŃ Niewidomy (Windows 8.x);
- Uczniów i nauczycieli – aplikację KUBARYTMY i aplikację KALKULATOR (Windows 8.x).
Zobacz, w jaki sposób PlatMat pomaga na lekcjach matematyki, jak pomaga w czasie korepetycji przez Internet i jak pomaga, gdy uczeń uczy się sam w domu.
Przy pomocy tych narzędzi, zainstalowanych na tabletach lub laptopach, nauczyciel i uczeń w klasie mogą tworzyć i przesyłać do siebie zadania zawierające formuły i grafikę,
drukować w brajlu i 3D, uczeń niewidomy może pisać zadania w brajlu (z klawiatury brajlowskiej fizycznej lub wirtualnej na klawiaturze QWERTY) albo w notacji AsciiMath z klawiatury QWERTY, odczytywać formuły semantycznie mową i
nawigować po formułach z jednoczesnym odczytem, może odczytywać formuły na linijce, a nauczyciel może monitorować pracę ucznia widząc na swoim komputerze to, co robi uczeń na swoim laptopie. Nauczyciel
może ręcznie na ekranie dotykowym pisać formuły, może je wprowadzać w ASCII z klawiatury lub przy pomocy edytora strukturalnego, może nagrywać lub wpisywać komentarze, ułatwiające rozwiązywanie zadań lub komentujące błędy.
Nauczyciel i uczeń słabowidzący może korzystać z edytora grafiki, którym można narysować układ współrzędnych w odpowiedniej skali, figury geometryczne, wykresy funkcji, rozwiązania układu równań lub nierówności. Uczeń niewidomy może wstępnie głosowo i akustycznie zapoznać się z grafiką nawigując po ekranie dodatkowym. Grafikę z etykietami brajlowskimi można wydrukować na papierze puchnącym.
Nauczyciel może pomagać uczniowi zdalnie przez Internet w matematyce, przesyłając zadania, monitorując w sposób wizualny
ekran ucznia pracującego w brajlu, może rozmawiać z nim i czatować.
Nauczyciel może publikować odpłatnie lub nieodpłatnie zadania na portalu, może też zadania pobierać
, podobnie uczeń może korzystać z rozwiązań zadań pobieranych z portalu.
Dowiedz się więcej, Instytut Maszyn Matematycznych szkoli i konsultuje w zakresie
PlatMat: platmat@imm.org.pl, tel. +48 22 625 59 95.