O Platmat

Logo platformy edukacyjnej platmat. Witamy na platformie PlatMat
nauczycieli matematyki wraz z ich uczniami niesprawnymi wzrokowo i rodzicami uczniów.

Platformę PlatMat opracował Instytut Maszyn Matematycznych we współpracy z Fundacją Polskich Niewidomych i Słabowidzących Trakt (2014-2015).

Projekt dofinansował Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
Logo PFRON.

Platforma PlatMat to:
  • portal, który teraz odwiedzasz z bazą zadań matematycznych do pobrania
  • programy narzędziowe dla nauczycieli i uczniów, które potrafią ze sobą się komunikować, jak również z portalem
Logo aplikacji nauczycielLogo aplikacju Uczeń niewidomyLogo aplikacji Uczeń słabowidzącyLogo aplikacji kubarytmy

Zachęcamy do zapoznania się i skorzystania z informatycznych narzędzi PlatMat ułatwiających nauczanie matematyki i uczenie się matematyki na lekcjach matematyki, w domu i przez Internet.

Możesz zamówić narzędzia, na które otrzymasz licencje, by móc korzystać z nich na swoim sprzęcie.

Zobacz, jaki sprzęt jest potrzebny dla nauczyciela i ucznia, by korzystać z PlatMat.

Platforma PlatMat oferuje narzędzia dla
  • Nauczycieli – aplikację NAUCZYCIEL (Windows 8.x);
  • Uczniów słabowidzących - aplikację UCZEŃ Słabowidzący (Windows 8.x);
  • Uczniów niewidomych – aplikację UCZEŃ Niewidomy (Windows 8.x);
  • Uczniów i nauczycieli – aplikację KUBARYTMY i aplikację KALKULATOR (Windows 8.x).

Zobacz, w jaki sposób PlatMat pomaga na lekcjach matematyki, jak pomaga w czasie korepetycji przez Internet i jak pomaga, gdy uczeń uczy się sam w domu. Przy pomocy tych narzędzi, zainstalowanych na tabletach lub laptopach, nauczyciel i uczeń w klasie mogą tworzyć i przesyłać do siebie zadania zawierające formuły i grafikę, drukować w brajlu i 3D, uczeń niewidomy może pisać zadania w brajlu (z klawiatury brajlowskiej fizycznej lub wirtualnej na klawiaturze QWERTY) albo w notacji AsciiMath z klawiatury QWERTY, odczytywać formuły semantycznie mową i nawigować po formułach z jednoczesnym odczytem, może odczytywać formuły na linijce, a nauczyciel może monitorować pracę ucznia widząc na swoim komputerze to, co robi uczeń na swoim laptopie. Nauczyciel może ręcznie na ekranie dotykowym pisać formuły, może je wprowadzać w ASCII z klawiatury lub przy pomocy edytora strukturalnego, może nagrywać lub wpisywać komentarze, ułatwiające rozwiązywanie zadań lub komentujące błędy.

Nauczyciel i uczeń słabowidzący może korzystać z edytora grafiki, którym można narysować układ współrzędnych w odpowiedniej skali, figury geometryczne, wykresy funkcji, rozwiązania układu równań lub nierówności. Uczeń niewidomy może wstępnie głosowo i akustycznie zapoznać się z grafiką nawigując po ekranie dodatkowym. Grafikę z etykietami brajlowskimi można wydrukować na papierze puchnącym.

Nauczyciel może pomagać uczniowi zdalnie przez Internet w matematyce, przesyłając zadania, monitorując w sposób wizualny ekran ucznia pracującego w brajlu, może rozmawiać z nim i czatować.

Nauczyciel może publikować odpłatnie lub nieodpłatnie zadania na portalu, może też zadania pobierać , podobnie uczeń może korzystać z rozwiązań zadań pobieranych z portalu.

Dowiedz się więcej, Instytut Maszyn Matematycznych szkoli i konsultuje w zakresie PlatMat: platmat@imm.org.pl, tel. +48 22 625 59 95.

Edycja użytkownika